לאן הולכים מכאן

שלח תגובה
סמל אישי של משתמש
רק מכבי
אגדה ירוקה
הודעות: 4229
הצטרף: 29 מאי 2023, 14:45

לאן הולכים מכאן

שליחה על ידי רק מכבי »

טוב,
אני אתחיל מכך שאני ממש לא סוגר את העונה. זה שלב מוקדם מאוד. ויש עוד המון אירועים בדרך.
אבל כן, לפתיחה הזאת אף אחד לא ציפה ולא פילל. ובכל זאת, אנחנו למודי ברק בכר והמשברים הללו שהוא יודע לצלוח.
ועדיין, זה מרגיש אחרת הפעם. מרגיש שיש פחות ביטחון שהדברים יסתדרו מעצמם, ויש צורך לעשות סוויץ' בקבוצה.

אשמח לשמוע איך אתם חושבים שהקבוצה צריכה להמשיך לשחק בהמשך, ואיך הכי נכון לצאת מהמשבר הנוכחי.

אני אתחיל במה שלדעתי היא הבעיה הכי גדולה של ברק כרגע:
הוא התחיל את הקדנצייה עם מחשבה שונה. לבוא לשחק עם 2 חלוצים. פיירו ודוד. אמנם זה היה אילוץ בגלל שלא היו שחקני כנף, אבל ראית שהייתה מחשבה מאחורי המערך הזה. וזה משהו שנבנה גם בקיץ עצמו בהכנה. מעבר לזה, שאני די בטוח שגם אם פיירו היה נשאר, היינו ממשיכים לשחק ככה בחלק גדול מהמשחקים עם התאמות טקטיות שהיו מכניסות לשלב גם את הזרים החדשים.

ואז פיירו הלך, וברק קיבל את צמד הזרים ולמעשה חזרנו ליסודות ה4-3-3. וכאן מתחילה הבעיה.
ברק נצמד לערכי ה4-3-3 של הקדנצייה הקודמת שלו, וזה פשוט לא יכול לעבוד עם סגל השחקנים הנוכחי.
האמצע שונה בגלל העזיבות של נטע ופאני. וברק גם זיהה את זה בסוף הקדנצייה הקודמת לאור עזיבת נטע, והלך על ''המערך המופקר''.
הקישור הקדמי מאו שונה. תבניות שהיו מתאימות עם שרי כמנהל משחק לא בהכרח מתאימות לסבע שהוא סגנון שחקן אחר. המשחק בזמנו היה מבוסס בחלק גדול על מהלכים של אצילי שכרגע אין משהו בתקן הזה בקבוצה (לא בצד ימין ולא בצד שמאל).
המשחק ההתקפי בצד שמאל שהיה מבוסס בחלק גדול על קורנו ואפשר לשחקן הכנף לשחק קדימה/ליצור יתרון באמצע, לא דומה כרגע למצב של אנסימבה שהוא שחקן טוב אבל פחות משתתף בבניית משחק, והרבה יותר שחקן של לשחק גבוה ולהצטרף, ופחות לנהל את המשחק ולבנות אותו.
ואם אני לוקח את העונה האחרונה של ברק + פתיחת העונה הנוכחית, תבניות התקפה שהיו מבוססות על הרמות לפיירו, או על משחק הגב/הורדת כדור עם כדור ארוך, לא רלוונטים כעת שהוא לא נמצא.
גם החלק ההגנתי שונה מהתקופה של ברק. ג'וש היה יציב ונתן ביטחון להגנה. סונדגרן+פלאניץ'+דילן+סק+קורנו לצד שון נתנו שקט וביטחון בחלקים גדולים מהזמן, ובעיקר היה נראה שיש שם תיאום די טוב.
העונה יש שוער ''חשוד'' (שבמקרה הזה בניוד לשאר שחקני ההגנה שיוכלו לבנות תיאום טוב יותר, עם כיוף אין איך לפתור את הבעיה. אנחנו ''תקועים'' איתו), מגן ימני חדש (פיינגולד. חדש כי בסוף בעונה שעברה הוא היה בעקיר בלם ולא מגן), מגן שמאל חדש שלא עשה הכנה עם הקבוצה, בלם חדש (פדראו) שהגיע יחסית מאוחר, סירוטה, וסק שנשאר (וגם הוא נעדר חלק גדול מההכנה לעונה. גם בגלל עניינים אישיים ולאחר מכן הפציעה). חוליה די שונה ממה שהיה כאן שברק היה בזמנו. אבל בעיקר מרגיש שהיא לא מתאומת בכלל. המון אי הבנות ואי סדר בהגנה ראינו ב-2 המשחקים האחרונים.
לצרוך הדוגמא - במשחק מול מכבי ת''א זה היה המשחק הראשון שהשלישייה סק-פדראו-סירוטה שיחקה ביחד. וביתר שאת עם חזיזה ואנסימבה בצדדים. קשה לבוא אליהם בטענות. היה שם חוסר תיאום זועק לשמיים.
אתמול במשחק מול בית''ר - זו הייתה הפעם הראשונה שפדראו וסק פתחו ביחד. והיה ניכר שגם יש יש עדיין פער מסוים בתיאום.
וזה לא רק משחק ההגנה עצמה שפחות מתואם, זה גם הבילד-אפ שמתחיל משחקני ההגנה. ובהקשר הזה שון מאוד חסר, וגם היכולת של סונדגרן וקורנו להיות משמעותיים בבניית התקפות חסרה. תוסיפו בעיה באמצע ותקבלו שמשחק ההתקפה הלא טוב מתחיל גם בקישור ובהגנה.

ובקיצור, ברק חייב לעשות התאמות לסגל הנוכחי. כן, בסופו של דבר כשני שחקני הכנף שלך לא היו איתך בהכנה, ושאתה עובד בקיץ על דברים מסוימים ואז רגע אחרי פתיחת העונה הכל משתנה, אז ברור שהדברים מורכבים ולא פשוטים.

הפתרונות:
דיא סבע הוא השחקן הכי חשוב בקבוצה. ברק יצטרף לנסות לפתור חלק גדול מהבעיות.
ויש בגדול 3 אפשרויות לשחק עם סבע.
אפשרות א':
4-3-3: סבע כ-10. לצד שני שחקני כנף וחלוץ.
אפשרות ב:
4-3-3: סבע ככנף ימין (ואז רפאלוב/נהואל ב-10).
אפשרות ג':
5-3-2. סבע כחלוץ שני/חופשי לצד דין דוד.

כל מערך יש חסרונות ויתרונות. אבל השורה התחתונה היא שצריך לנסות לבנות את המערך שיתאים למארג השחקנים הנוכחי.

ההצעה שלי לאור המצב בקבוצה הוא א':
4-3-3 עם התאמות לקבוצה הנוכחית:
כיוף
נסימבה-שון-סק-קנדיל (קנדיל כי הוא יותר התקפי מפיינגולד ויעזור בבניית התקפות מצד ימין. בניגוד לקדנצייה הקודמת של ברק שאצילי היה משמעותי בקו ימין כרגע זה לא נראה מספיק טוב עם סבירנה ויכול להיות שכאשר תהיה לו תמיכה ממגן תוקף כמו קנדיל זה יראה יותר טוב).
ג'אבר (כ-6. למרות שברק אוהב את היציאות של ג'אבר קדימה. התפקוד של עלי כ-6 פוגע בנו מאוד כרגע) - מוחמד/אזולאי שב-8 כשמאחוריו 6 אמור להיראות טוב יותר.
סברינה-סבע-נהואל (שוב, נכון שאתמול זה לא נראה טוב השילוב הזה. אבל גם כאן אתמול זאת הייתה הפעם הראשונה ששיחקו ביחד בהרכב. גם כאן יצטרכו להיות התאמות. כמו למשל לתת לנהואל להיות יותר קרוב לאמצע, ולהיות ''מנהל משחק'')
דוד.

5-3-2 גמיש:
כשאנחנו תוקפים משחקים עם 3 בהגנה, (למשל: פיינגולד-סק-שון, כשקנדיל/חזיזה/חג'ג'/סברינה בימין, ואנסימבה/סייף משמאל) כשבאמצע 2 מבין מוחמד/ג'אבר/אזולאי, מעליהם נהואל, ודוד וסבע (שיברח לצדדים כמו שהוא אוהב. בעיקר לימין) מקדימה.
וכשנגן זה יהפוך להיות 4-3-3 כשאנסיבמה וקנדיל לדוגמא הופכים להיות המגנים.
משהו מזכיר את מה שדגו עשה בעונה שעברה.

בטווח המיידי אני חושב שברק צריך לעשות קצת זעזועים בהרכב ולא לתת לשחקנים להרגיש מידי בנוח.
זה יכול להיות עלי מוחמד וזה יכול להיות שחקני ההגנה. הייתי רוצה לראות את רפאלוב משחק יותר דקות כי הוא גם אולי היחיד שיוע להנהיג את הקבוצה ויש כרגע בעיה מנטלית שצריך לפתור אותה מחוץ ועל הדשא.
אני מקווה שברק יחזיר את שוראנוב מתישהוא לעניינים כי זה בלתי אפשרי להמשיך עם חלוץ אחד. ברור שדהן לא רלוונטי.

הרצף משחקים הקרוב הוא קריטי. צריכים לייצר 15/15 בשביל לחזור לעניינים. לקבל ביטחון ולייצר הרכב טוב ומערך שמתאים למצבת השחקנים הנוכחית.

ברק כבר הראה בעבר שהוא יודע ''להמציא'' מחדש ויודע לעשות התאמות נדרשות. אמנם המצב לא אידיאלי ברמת הסגל. אבל אני סומך עליו.

שוב, מעניין אותי לדעת איך אתם רואים את המשך הדרך.
סמל אישי של משתמש
KevinDurant
חבר בבורד
הודעות: 6578
הצטרף: 25 אפריל 2022, 15:23

Re: לאן הולכים מכאן

שליחה על ידי KevinDurant »

לדעתי צריך לחזור ליסודות כדורגל ולייצב ולחבר את הקבוצה ולהקפיד על לחץ גבוה ומדויק, אגרסיביות והנעת כדור מאחורה.

כיוף
נסימבה - שון/סירוטה - סק - קנדיל
ג'אבר
נהואל - אזולאי
חזיזה - דוד - סבע

מוחמד נראה רע מאוד וצריך לרדת לספסל לדעתי, אולי לעלות מהספסל דקה 60-70 יעשה לו קצת יותר טוב ויחזיר לו ביטחון כשהיריבה קצת יותר עייפה.

אני מעדיף כרגע את קנדיל ולא את פיינגולד, קנדיל שחקן יותר "רע", מניע כדור יותר טוב מאחורה ומצטרף טוב להתקפה וגם יוכל לתפוס את הקו כשסבע נכנס יותר לאמצע לכיוון דין.

נהואל יודע לעשות את ה8-10 בצד טוב מאוד וגם יוכל להחליף מקומות עם חזיזה ולייצר משולש מאוד איכותי בצד שמאל עם נסימבה וחזיזה וגם הוא שחקן מחויב שעובד על המגרש.
סמל אישי של משתמש
KevinDurant
חבר בבורד
הודעות: 6578
הצטרף: 25 אפריל 2022, 15:23

Re: לאן הולכים מכאן

שליחה על ידי KevinDurant »

ובאופן כללי אני אגיד שהכמות שינויים הגדולה מדי שכבר פירטתי בכמה נושאים (3 שחקני הרכב בלבד מסבאח פתחו אתמול, 4 שחקנים שפתחו שם לא בסגל, אח''כ גם פיירו עזב).

הקבוצה לא עשתה הכנה כמעט בכלל לעונה (המון שחקנים חדשים, הרבה היו בנבחרות, הסיפור עם סק שציינת) ותוסיף לזה שכל הזרים ואפילו שון, אזולאי וסק הצטרפו מאוחר והקבוצה נמצאת עכשיו בסביבות יולי-אוגוסט.

זה היה בסה''כ המשחק הרביעי של רוב הזרים בערך ורואים על המגרש שהקבוצה לא מחוברת.

בגלל זה אני הייתי מנסה כרגע לנסות לחזור ליסודות כמו שכתבתי, להעמיד הרכב יותר מאוזן, יותר מחויב על המגרש, פחות הרפתקני התקפית ויותר לעבוד על הבסיס (זה מזכיר מאוד את מה שבכר עשה אחרי 2 ההפסדים מול הפועל חיפה וכפ''ס בזמנו).

הייתי רוצה לראות במשחק הקרוב קישור יותר אגרסיבי, שמנצח הרבה מאבקים, ששולט במשחק לגמרי מבחינת הקצב, שמניע כדור מאחורה כמו שצריך, שלוחץ כמו שצריך, שיוצא להתקפות מסודרות.

אני חושב שכמעט כל המשחק לא יצאנו להתקפות מסודרות (הגול הראשון היה מחטיפה באמצע והשני היה אומנם "מסודר" אבל גם, מאוד ישיר).

הרבה יורדים על המשחק של סברינה ונהואל אבל הם קיבלו כדורים במצבים לא נוחים, נהואל עצמו קיבל לדעתי בערך 5-6 פעמים כדור על החצי עם הגב (משם הגיע הגול השני) ואומנם הוא עשה שם כמה פעולות לא רעות אבל עדיין, לא עובדים בשבילם נכון עדיין וזה גם הגיוני כי הכל חדש
שלח תגובה